God sommer!

Fosterhjemskonferansen 26.-27. september 2022 – programmet er her!

Mandag 26. september Møteleder: Mari Holth, leder i Barnevernsambandet 09:00 – 12:00 Åpning: Kjersti Toppe, statsråd i Barne- og familiedepartementet Tema: Over 1300 stemmer fra fosterhjemmene har sagt sitt! Fosterhjemsundersøkelsen 2022 – Tone Granaas, generalsekretær i Norsk Fosterhjemsforening – Inga Bejer Engh, Barneombud er invitert Tema: Rettsikkerheten for barn i fosterhjem, er barna og ungdommen […]

Ledig stilling som organisasjonskonsulent

Vi søker deg som vil jobbe i en samfunnsnyttig organisasjon som jobber for å heve rettssikkerheten og kvaliteten på fosterhjemsomsorgen i Norge, til det beste for barna.

Ledig stilling som organisasjonskonsulent i Norsk Fosterhjemsforening

Norsk Fosterhjemsforening er en landsdekkende og uavhengig bruker- og interesseorganisasjon. 9 av 10 barn som ikke kan bo hjemme med sine foreldre, bor i fosterhjem. Vi jobber for at barn i fosterhjem, og deres fosterfamilie, skal få bedre rettigheter. Vi er en aktiv pådriver for å heve kvaliteten på alle plan innen fosterhjemsomsorgen.

Organisasjonskonsulenten har en sentral rolle i organisasjonen. Du vil samarbeide med alle ledd i organisasjonen, og være et viktig bindeledd på tvers. Det er en spennende og variert stilling med mulighet for å kombinere service-, system-  og utviklingsarbeid. En meningsfull jobb med store påvirkningsmuligheter for den rette personen.

Hovedoppgaver:

  • Ansvarlig for kontordrift og leverandører/avtaler
  • Være superbruker og ansvarlig for håndtering av Foreningens IT-systemer, deriblant vårt CRM-system (Solidus)
  • Ansvarlig for å bistå fylkesforeninger, tillitsvalgte og ressurspersoner
  • Medlemskommunikasjon
  • Koordinere og administrere organisasjonens små og store arrangementer
  • Bistå inn i foreningens kommunikasjons- og markedsarbeid
  • Noen sekretæroppgaver

Erfaring og utdanning:

  • Relevant utdanning utover videregående skole
  • Gode norsk kunnskaper muntlig og skriftlig
  • IT kompetanse innen Office 365, og ellers god IT- og systemforståelse
  • Erfaring med koordinerende og administrative oppgaver
  • Gjerne organisasjonserfaring innen frivillighet

Dine egenskaper og profil:

  • Effektiv og fleksibel
  • Strukturert og nøyaktig
  • Initiativrik og selvstendig
  • Ha høy gjennomføringsevne
  • Serviceinnstilt og flink til å kommunisere med mennesker
  • Evne til å håndtere «mange baller i lufta» samtidig
  • Læringsvillig
  • Gode samarbeidsevner

Sekretariatet holder til i moderne kontorlokaler sentralt i Oslo sentrum. Arbeidsmiljøet er uformelt, raust og inkluderende.

Lønn etter avtale. 100 % fast stilling med arbeidssted sentralt i Oslo, og mulighet for hjemmekontor.

Noe kvelds- og helgearbeid må regnes med.

For mer informasjon, ta kontakt med Organisasjonsrådgiver Sandra Szymanska, tlf 930 50 125 eller Generalsekretær Tone Granaas, tlf 456 64 746.

Søknad med CV sendes til post@fosterhjemsforening.no og merkes med «Søknad Organisasjonskonsulent»

Søknadsfrist 17.06.2022

Fosterhjemskonferansen 26.-27. september 2022 – program

Mandag 26. september Møteleder: Mari Holth, leder i Barnevernsambandet 09:00 – 12:00 Åpning: Statsråden i Barne- og familiedepartementet er invitert Tema: Over 1300 stemmer fra fosterhjemmene har sagt sitt! Fosterhjemsundersøkelsen 2022 – Tone Granaas, generalsekretær i Norsk Fosterhjemsforening – Inga Bejer Engh, Barneombud er invitert Tema: Rettsikkerheten for barn i fosterhjem, er barna og ungdommen […]

Fosterhjemskontakt 2/22

«Erfaringene fra fosterhjemmene viser vei fra antagelser til kunnskap!»

Meld deg på rapportlansering tirsdag 10. mai: «Erfaringene fra fosterhjemmene viser vei fra antagelser til kunnskap!»

Testamente: – Venter man for lenge, kan det bli for sent