Frokostmøte 21. november 2016

Den 21. november 2016 var det duket for frokostmøte for barnevernansatte hvor prosjektet Bro mellom foreldre og fosterforeldre ble gjennomgått av Åse og Heidi. Som en del av prosjektet er det utarbeidet en arbeidsmanual som ble presentert her. Avslutningsvis ble det tid for spørsmål, erfaringer og refleksjoner på veien videre.

Konferanse Barnehjernevernet

Som nevnt i innlegg her, har vi deltatt på konferansen Barnehjernevernet. Det var byrådsleder Raymond Johansen som åpnet konferansen. Psykolog Raundalen snakket om veien til barnets beste. Om de som gikk foran og de som går foran Nå. Forandringsfabrikkens proffer formidlet hvor viktig det er at det er trygt for å kunne si fra – i barnevernet, i barnehage og i skole. Barn og ungdom må være med i ansettelser, deres samtaler med barnevernet må komme frem i journalene i sitatsform – ikke overfladisk og hvorfor hun/han gjorde dette eller hint. Trekk barn og unge med.

Om du ønsker å se presentasjonene så kan du det ved å klikke på følgende: Johan Torper, Bydel Nordre Aker, Bydel Østensjø, Bydel Frogner, Endre Sandvik, Linn Getz og Magne Raundalen.

Psykisk helsehjelp til barn i barnevernet

(Klikk på bildet for å komme til artikkelen)

Snøfall, artikkel Vårt Land

(Klikk på bildet for å komme til artikkelen)