10. september: Aktivitetsdag rundt om i fylket

Møre og Romsdal Fosterhjemsforening inviterer alle fosterhjem til ulike aktiviteter lørdag 10. september.

For påmelding til de ulike aktivitetene send oss en e-post innen 5. september (gokart 1. september), med antal personer + alder og aktivitet dere vil delta på. til:

moreogromsdal@fosterhjemsforening.no

Som medlem i foreningen er aktivitetene gratis, for ikke-medlemmer blir det en egenandel på kr 100 pr person. Det er også mulig å melde seg inn i Fosterhjemsforeningen, dette koster kl 540 pr familie pr år. Dette kan gjøres via linken under:

Når dere kommer til den aktuelle aktiviteten, finner du en av oss i styret i foreningen. Se etter en person med grønn genser og du får hjelp.

Velkommen til fagdag i regi av Fosterhjemsforeningen i Møre og Romsdal

Velkommen til en spennende fagdag! ETTERVERN FOR FOSTERBARN

Lørdag 24. september 2022 kl. 10.30 – 17.00

Sted: Waterfront Hotell i Ålesund

Kl. 10.30: Velkommen

Samtale med fosterbarn over 18 år som har ettervern fra barnevernet

• «Fra barnevern til voksenliv. Utfordringer og mestring» v/Elisabeth Backe-Hansen

Elisabeth Backe-Hansen, forsker ved NOVA og OsloMet, har arbeidet med barnevern i hele sin yrkeskarriere, først som praktiserende psykolog og senere som forsker på hele barnevernsfeltet. Hun har alltid vært spesielt opptatt av hvordan forskningsbasert kunnskap kan være til nytte for praksis. En særskilt forskningsinteresse har nettopp vært ettervern. Hun er æresmedlem i Norsk Fosterhjemsforening.

Lunsj

«Å forberede fosterbarnet på voksenlivet, utfordringer for fosterbarn etter fylte 18 år» v/Roger Skjegstad – som har mange ars erfaring med ungdom i fosterhjem

«Vi klarte det!» v/Sølvi Hjelvik – tidligere fosterbarn med erfaring med ettervern

Oppsummering og råd på veien v/Elisabeth Backe-Hansen

Veien videre i Fosterhjemsforeningen

PÅMELDING INNEN TORSDAG 15. SEPTEMBER 2022. PÅMELDING TIL STYREMEDLEM I FOSTERHJEMSFORENINGEN I MØRE OG ROMSDAL, ELIN PEDERSEN elinp@live.no

For medlemmer av Fosterhjemsforeningen er fagdagen gratis, inkludert lunsj. For ikke-medlemmer er egenandelen kr 850,- pr. personinkludert lunsj. Det er mulig å melde seg inn i Fosterhjemsforeningen, dette koster kr. 540,- i aret pr. familie. innmelding kan skje via link: https://bit.ly/3cClhPP

Deltakere som har lang reisevei anbefales å søke sin barneverntjeneste om å få dekket reiseutgifter. Legg ved kopi av programmet.

Hilsen styret i Fosterhjemsforeningen i Møre og Romsdal