Testamente: – Venter man for lenge, kan det bli for sent

Testamentariske gaver er ikke så vanlig blant nordmenn, noe som kan bero på at få nordmenn faktisk skriver testament. Dette ønsker Norges Innsamlingsråd og deres medlemsorganisasjoner endre på! I en artikkel i Vi.no løfter de emnet om å motivere flere til å skrive testament, og å tilgodese veldedige organisasjoner i testamenter.

Flere av de nordmenn som skriver testamente, velger i dag å testamentere penger til sin hjertesak.

Dette gjelder også Tone Granaas, som ble generalsekretær i Norsk Fosterhjemsforening kort tid etter at hun selv ble fostermor. Nå skal hun føre opp foreningen i sitt testament, noe som sønnen Theodor og fosterdattera Elizabeth er stolte av. Tone mener at «etter de fleste av oss som eier bolig vil det være igjen litt midler som kan settes av til et formål som vi brenner for og ønsker å støtte».

Les artikkelen Testamente: – Venter man for lenge, kan det bli for sent på klikk.no!

Ønsker du å støtte foreningens arbeid? Det kan du gjøre på flere måter:

VIPPS til 502607 (valgfritt beløp)
For kontonummer, faktura eller bedrift: send e-post til post@fosterhjemsforening.no for info

Gi gave med SMS! Send kodeord:
FOSTERHJEM MÅNED til 2003 (100 kr per måned)
FOSTERHJEM GAVE til 2003 (300 kr en gang)