Organisasjonskurs 2019

Vi er på organisasjonskurs.

Tidligere aktiviteter

Familie helg 2019.

Vi arrangerte familie helg og årsmøte for fosterfamilier i februar.

Vi hadde aktiviteter som engasjerte både store og små.

Bilder og utfyllende tekst kommer.

Julekos på Langegården i desember

Vi kosa oss med å besøke dyra, hestekjerretur og risgraut, vi fekk også eit besøk av nissen!

Tusen takk til alle som deltok!

Fosterhjemscafé

I haust starta vi opp med fosterhjemscafé for våre medlemmer, der vi møteast om lag ein gang i månaden for hyggelig samvær på ein café i Bergensområdet. Dette har vore veldig populært, og vi vil fortsette med dette i 2019 også, sjå epost eller Facebook for detaljer.

Familiedag på 4H-gården

Tusen takk til alle som kom på familiedagen på 4h gården på Garnes. Veldig kjekt å treffe så mange flotte fosterfamilier.
Vi var selvsagt heldig med været, og det så ut som alle koste seg. Ekstra takk til redningsselskapet som kom og bidro med båtturer

Kinovisning av filmen «Sommerbarn»

2. mai arrangerte vi kinovisning av filmen «Sommerbarn» for våre medlemmer på Stord kino.

Etter filmen møttes vi for ein matbit og gode samtaler saman med ei lita gruppe medlemmer. Det var ein hyggelig kveld som vi gjerne gjentar.

Organisasjonskurs 2018

Helga 20.-22.april deltok ein delegasjon på 6 personer (Jannicke, Marianne, Espen, Svein-Erik, Kari Janne og Evy-Merete) frå styret til Norsk Fosterhjemsforening Hordaland i tillegg til Lene som er styreleder for NFF, eit organisasjonskurs for tillitsvalgte i NFF.

Organisasjonskurset blei gjennomført på Quality Hotel Olavsgaard. Foredrag blei haldt av Trond Solvang der fokuset var kommunikasjon og organisasjonskultur.

Hordaland barnevernsamband – seminar 2018

Kari Janne, Jannicke og Marianne fra Norsk fosterhjemsforening Hordaland deltok 18.april på Hordaland barnevernsamband sitt årlege seminar. Der var temaet «En krevende barndom og veien videre», og det blei haldt eit sterkt og tankevekkande foredrag av Øyvind Aschem og Marius Bråtelund, og ei forestilling av Morten Joachim kalla «Fire begravelser og et bryllup».

Traumebevisst omsorg

Norsk fosterhjemsforening Hordaland arrangerte 14.april 2018 kurs i traumebevisst omsorg ved Ina Søviknes.
Tusen takk til alle som deltok, og tusen takk til Ina Søviknes for eit engasjerande kurs!

Barnevernskonferansen 2018

9.-10. april deltok Kari Janne og Marianne fra Norsk fosterhjemsforening Hordaland på Barnevernskonferansen 2018 i Bergen. Temaet på denne konferansen var  minoritetsperspektivet, barn med psykiske lidelser og kommunikasjon med unge i en sårbar situasjon.

Robin Hood på Fyllingsdalen Teater

8. april arrangerte Norsk fosterhjemsforening Hordaland visning av Robin Hood på Fyllingsdalen teater for våre medlemmer. Dette var ei veldig populær og flott forestilling. Det var spennande med ein ny vri på historia om Robin Hood, og den hadde ein morsom konge! Vi var heldige som fekk denne muligheita.

Årsmøte for året 2017

Vi avholdt årsmøte 07. februar 2018.

Protokollen kan lesast under årsmøter.

Mysteriet i pepperkakebyen

Foreningen var så heldig å få tak i billetter til teaterstykke «Mysteriet i pepperkakebyen»

Den 10 Desember var vi å så denne flotte forestillingen. Kjekt å se så mange komme og kose seg i en travel førjulstid.

Førjulskos på Langegården

Den 3 desember holdt Norsk Fosterhjemsforening Hordaland førjulskos på Langegården med julegrøt, og kos med dyrene.

Vi var også så heldig at julenissen kom innom med godt humør, sang, dans og en liten hemmelighet til alle barna.

Knutsen og Ludvigsen på Fyllingen teater

22. oktober var Norsk fosterhjemsforening Hordaland og såg teaterforestillingen «Knutsen og Ludvigsen» på Fyllingen teater. Tusen takk til alle som var med, tror dette var kjekt for store og små.

Familiedag på 4H-gården

Vi hadde en fantastisk dag, 27. august, på 4H-gården på Garnes. Solen skinte, og alle koste seg med aktiviteter som bueskyting, hesteridning, fiskedam, luftgevær, rebus, ansiktsmaling og grilling.

Lucky Linda

Onsdag 6. mai 2015 inviterte Norsk Fosterhjemsforening Hordaland til temakveld med «Lucky Linda». Rundt 30 medlemmer og deres støttespillere kom for å høre denne fantastiske damen. «Følg magefølelsen deres, kjenn hva som er rett», var noen av tipsene Linda kom med. Hennes utrolige historie om hvordan hun taklet sin alvorlige sykdom inspirerte nok alle de fremmøtte. I tillegg til mange gode motiverende råd, fikk vi en god porsjon humor med på kjøpet.

En fantastisk dame med mye humor, uendelig energi og en smittende livsglede. Tusen takk til dere som delte denne kvelden med oss. Takk også til dere som kom på fosterhjemskafe i forkant av Lucky Linda.
Hvis noen av dere ønsker å kjøpe boken til Linda gå til luckylinda.no

• Strutsefarmen 22. november 2014
  • Familiedag på Lønningstrand 30. august 2014