Søndag 10. mai er den nasjonale Fosterhjemsdagen!

Det er også datoen som Norsk Fosterhjemsforening ble stiftet i 1981. Siden den dagen har foreningen, med medlemmer, tillitsvalgte og ansatte, jobbet for at alle i fosterhjemmet – både barna og de voksne – skal ha trygge og forutsigbare rammer!

Fosterhjem, besøkshjem og beredskapshjem har et utrolig viktig samfunnsoppdrag – kanskje det aller viktigste?

Norges mest sårbare barn under omsorg får en ny mulighet, mange får et helt nytt liv som gir de mulighet til å bli trygge voksne med god livsmestring. Det er et spesialisert omsorgsoppdrag som krever skreddersøm til hvert unike barn og deres livsverden, samt til omsorgshjemmet der barnets liv leves og utvikles!

Norsk Fosterhjemsforening jobber for at barn som er omsorgsplassert, og deres omsorgsbase, får det de trenger for å ha trygge og forutsigbare rammer. Vi er her også for å være et fellesskap for familiene, både de voksne og barna – vi er her for å kunne hjelpe, dele erfaringer og gi gode råd.

Vær med å støtte vårt arbeid – bli medlem i dag!