SKI- OG AKEDAG
Vi ønsker dere velkommen til en ski-og akedag på Budor 10.03.19.
Vi spanderer derfor heis eller kjelkekort til hele familien! (Gratis for barn under 7 år).
Heiskortene deles ut ved skiutleia av Tom fra kl. 10.00 – 12.00. Utstyr holdes av dere selv, men kan leies om ønskelig (betale selv).
Det finnes også et stort utvalg av langsrennsløyper i området.
FØRST TIL MØLLA-PRINSIPPET GJELDER.  Frist: 08.03.19
Navn på foresatte og barn, samt alder på barn, oppgis i påmelding til epost:  aktivitet.nff.hedmark@gmail.com
Ved spørsmål kan dere ringe Tom på tlf. 40239523 eller evt. epost til ovenstående adresse.
Kjenner dere fosterfamilier som ikke er medlemmer så kan de også delta forutsatt at de melder seg inn i foreningen ved ankomst.
(Skriv i påmeldingen om du er medlem).
Ta med mat selv. Det finnes varme griller som dere kan benytte.
Styremedlemmer er tilstede i bakken fra 10.00 – 14.00.
Vi gleder oss!
SAMTALEGRUPPE
Brumunddal: Det finnes samtalegruppe i Brumunddal. Ved mer info og påmelding så send sms til meg på tlf. 97872926.
Hamar, Fredvang allè, BUF-etat sine lokaler: 06.03.19. Påmelding til meg pr sms.
Husk å betale deres kontingent slik at dere kan benytte våre aktiviteter.
Ha en fin dag alle sammen!

Anne-Birgitte Løvlien

Fylkesleder

STØTT OSS MED GRASROTANDELEN: https://www.norsk-tipping.no/grasrotandelen#search=979718756

Norsk Fosterhjemsforening Hedmark
Tlf. 978 72 926

E-post: hedmark@fosterhjemsforening.no

Norsk Fosterhjemsforening

Sammen – Synlig – Sterk

NORSK FOSTERHJEMSFORENING HEDMARK, HAR DEN GLEDE Å INVITERE TILFAMILIEHELG PÅ SAVALEN 25.-27.JANUAR 2019

Norsk Fosterhjemsforening i Hedmark ønsker igjen velkommen til familiehelg for sine medlemsfamilier. Fosterfamilien med både egne barn og fosterbarn inviteres. Vårt mål er at både store og små skal kose seg, få nye venner samt ha et faglig og personlig utbytte av helgen! Denne invitasjonen sendes ut til alle fosterhjem i Hedmark. For å kunne delta på familiehelgen, dere melde dere inn i Norsk Fosterhjemsforening hvis dere ikke allerede er medlem. Innmelding via våre nettsider;  www.fosterhjemsforeningen.no Hedmark

TEMA FOR VOKSNE

John Petter Fagerhaug

Et foredrag med psykologen John Petter Fagerhaug baseres mye på hans praktiske erfaringer hvor fokus er på å oppleve mestring på egne premisser.

Hans mål er å få frem ekte motivasjon og løsninger som virker,  og han har en utpreget trang til å ty til humor ved mulighet og umulighet.

Tilbakemeldinger og evalueringer gjennom årene viser at han leverer strålende presentasjoner. Med humor og fagligheten, konkrete eksempler og fortellerkunst, treffer han og har fått med seg deltakere gang på gang…..GLED DERE!

BARNE– OG UNGDOMS GRUPPER

Tradisjonen tro vil vi ha egne barne og ungdoms grupper. En for alderen 3år t.o.m. 1. klasse, en for 2. klasse t.o.m. 7. klasse samt en for 8. klasse t.o.m. 18 år. Aktivitetsledere her vil bli ungdommer i et utdanningsløp rettet mot barn og unge og eller med relevant erfaring ifht fosterhjem.

Aktuelle aktiviteter er slalåm/akebakke, ut på tur, pilke, se film sammen og mange andre spennende aktiviteter både inne og ute.​​​​​​​​​​

PRAKTISKE OPPLYSNINGER

Vi bor i praktiske leiligheter ca 300 meter fra Savalen Fjellhotell hvor felles aktiviteter og bespisning skjer. Vi har reservert leiligheter både inne og ute. IKKE ring Savalen for rombestilling selv da dette er avtalt på forhånd. NB! Rom inne på hotellet er begrenset! Pris for oppholdet:

Nissegata 45, 60 og 68 kvm

Kr 2440,- pr. person med 2 personer pr. leilighet.
Kr 2340,- pr. person med 3-6 personer pr. leilighet.
Barn 0-4 år gratis, 5-18 år ½ pris.

Inne på hotellet 42 og 52 kvm

2640,- pr. person i fjellsuite
Barn 0-4 år gratis, 5-18 år ½ pris.

Dersom du ønsker å ha med hund gi beskjed til Tom. Det er begrenset antall leiligheter der dyrehold er tillatt mot et lite tillegg i prisen.

Leilighetene har to/tre soverom, bad og enkelt kjøkken/oppholdsrom. Prisen inkluderer:

Fredag: Ankomst til kaffe og kaker. Stort aftensbord

Lørdag: Frokost, lunsj og stort Østerdalsbord til kvelden, samt kaffe og kaker på ettermiddagen

«Brunsj» på søndag (dvs. lang frokost)
Inngang til velværesenter med spa og basseng, samt Julenissens hus.

​​​​​

FRIST FOR PÅMELDING ER 1.DESEMBER 2018.

For å melde dere på familiehelgen, må dere både sende en påmelding pr. mail og betale en kursavgift på kr 1000,- per familie. Når kursavgiften er registrert innbetalt, regnes det som endelig påmelding. Kursavgiften betales til kontonummer 1917.28.23478, merk betalingen med «familiens etternavn og Savalen 2019».

Send i tillegg din påmelding på mail til familiehelghedmark@gmail.com med følgende informasjon:

Navn på alle deltakere og alder på barna (mor, far, fosterbarn, egne barn)
Kontaktinformasjon: navn, mail, mobiltelefon og adresse.
Eventuelle matallergier eller andre særskilte behov.
Har dere deltatt på familiehelg tidligere??

Vi anbefaler hver enkelt familie å søke sin omsorgskommune om å få dekket kursavgiften som et kurs dekket gjennom Fosterhjemsavtalen. Vi har utarbeidet et brev som kan legges ved søknaden, dette vil ligge på hjemmesiden og kan lastes ned. Så send en søknad til deres barnevernstjeneste i dag!

FØRSTEMANN TIL MØLLA…. VI GLEDER OSS TIL Å SE DEG, VELKOMMEN TIL FJELLS!

Sett av tid til Årsmøtet 27.1.(avvikles på Savalen etter programslutt søndag). Saker som ønskes tatt opp på årsmøtet sendes styret senest 07.01.19.

Spørsmål? Kontaktpersoner i arr. komiteen:

Tom tlf; 40 23 95 23 (påmelding og hotellinformasjon).

Jane tlf; 90 95 90 85 (program, aktiviteter mm.)

Program m.m. sendes ut når helga nærmer seg, til de som har meldt seg på.

Hilsen Norsk Fosterhjemsforening Hedmark

Vedlegg til søknad til plasseringskommune

Til barnevernstjenester med ansvar for fosterfamilier i Hedmark

Norsk Fosterhjemsforening Hedmark gjentar suksessen og arrangerer igjen familiehelg for fosterfamilier. Et årlig tiltak med fokus på sosialt samvær og faglig innhold relatert til den flotte jobben fosterfamiliene i Hedmark gjør. Fosterbarn, biologiske barn og fosterforeldre får komme sammen og hygge seg og samtidig møte andre som er i samme situasjon.Vi ønsker med dette brevet å informere barnevernstjenestene om tilbudet vi gir.

Norsk Fosterhjemsforening er en interesseorganisasjon har som formål å være en aktiv pådriver for å heve kvaliteten på alle plan innenfor fosterhjemsomsorgen.  Vår handlingsplan 2018-2020 sier:

1. Sikre alle barn i fosterhjem gode oppvekstsvilkår.

Barn som flytter i fosterhjem skal utredes før plassering. Forpliktende plan skal sikre riktig og tilstrekkelig hjelp og tiltak til rett tid ved alle livets overganger fra 0-23 år.
Fosterbarn mellom 18 og 23 år som er tilknyttet fosterhjem skal gis rett til et meningsfylt og forutsigbart tilbud om ettervern. Rett til ettervern til og med 25 år.
Barnevernet må se hele fosterhjemmet, med biologiske og andre barn.

2. Forbedre fosterforeldres rammevilkår og utviklingsmuligheter.

Gode og forutsigbare rammevilkår for fosterforeldre i forhold til økonomi, tilleggspensjon, samt permisjonsordninger fra ordinært arbeid.
Sikring av grunnleggende juridiske rettigheter og rettssikkerhet for fosterhjemmet.
Lovpålagt og kompetansegivende opplæring for fosterforeldre.

3. Styrke Norsk Fosterhjemsforening som interesseorganisasjon.

Profilere Norsk Fosterhjemsforening i alle ledd.
Nettverksbygging gjennom familiesamling og aktiviteter i fylkesforeningene.
Utvikle og styrke rådgivningstjenesten i sekretariatet.

For å ivareta fosterbarn og familiene på en god måte så inviterer Norsk Fosterhjemsforening Hedmark til helgesamling med kurs og inspirasjon på Savalen 25.01.-27.01.19

De voksne som deltar denne helgen får et foredrag med psykologen John Petter Fagerhaug som baseres mye på hans praktiske erfaringer hvor fokus er på å oppleve mestring på egne premisser.

Hans mål er å få frem ekte motivasjon og løsninger som virker, og han har en utpreget trang til å ty til humor ved mulighet og umulighet. Barn og ungdom vil få tilrettelagte aktiviteter gjennom helgen ledet av barn- og ungdomsarbeidere. På vegne av våre medlemmer, håper vi at barnevernstjenestene vil bistå økonomisk og legge til rette slik at fosterfamiliene kan delta på Familiehelgen som vi arrangerer på Savalen i jan 2019. Noe som vi vet betyr mye for fosterhjemmet.

For styret i Norsk Fosterhjemsforening Hedmark

Anne-Birgitte Løvlien (Nestleder)