Nasjonal Brobyggersamling september 2021

Norsk Fosterhjemsforening arrangerer helga 24.-26. september Brobyggersamling for de som er, eller ønsker å bli, brobyggere i fosterhjemsomsorgen. Samlingen vil bli arrangert ved Scandic Nidelven i Trondheim (kan bli endret). Vi starter selve samling lørdag 25 september kl.09.00 men vi ordner overnatting fra fredag til lørdag for de som trenger det.

Brobyggersamlingen vil ha fokus på erfaringsdeling mellom foreldre og fosterforeldre (brobyggere) fra hele landet. Vi ønsker å hjelpe alle med å finne sin rolle i brobyggerprogrammet og hvordan dere kan være med å formidle budskapet om RAUSHET i fosterhjemsomsorgen og samarbeidet mellom foreldre og fosterforeldre til det best for det enkelte barn i fosterhjem.

Samlingen er gratis for deltagerne, men vi vil be barneverntjenesten om støtte til reiseutgifter der det er mulig.

Krav for å delta? Vi har ingen formelle krav for å delta, annet enn at du har en tilknytning til fosterhjemsomsorgen og et ønske å bidra positivt med kunnskap om samarbeid på godt og vondt. Det er en fordel at du har eller har hatt et godt samarbeid med forelder eller fosterforelder til ditt barn. Vi vil helst at man stiller som par (altså forelder/fosterforelder for et eller flere «felles» barn). Men vi ønsker også de som stiller alene som forelder eller fosterforelder velkommen.

Vi har 40 plasser, så her er det bare å melde seg på. Førstemann til Mølla 😊

Norsk Fosterhjemsforening mottar støtte fra Stiftelsen Dam til Brobyggersamlingen, og samarbeider med OBF (Organisasjonen for Barnevernforeldre) om program og innhold).

Klikk her for å melde deg på Brobyggersamlingen!

Ta kontakt med Yngve B. Cappelen på e-post yngve@fosterhjemsforening.no eller telefon 954 91 680 om du ønsker mer informasjon om brobyggerrollen eller samlingen