Lansering av Fosterhjemsundersøkelsen 2022 og Ung i fosterhjem 2022

– Erfaringene fra fosterhjemmene viser vei fra antagelser til kunnskap!

Vi har tatt tempen på fosterhjemmene i Norge. Årets Fosterhjemsundersøkelse viser hvilke tiltak det offentlige bør gjøre for å sikre barn i fosterhjem trygghet, stabilitet, forutsigbarhet og bedre rettsikkerhet. Hold deg oppdatert på dette feltet – meld deg på lanseringsslipp av Fosterhjemsundersøkelsen 2022!

1300 respondenter som er medlemmer i Norsk Fosterhjemsforening har besvart årets Fosterhjemsundersøkelse.

Dato: 10. mai 2022
Klokken: 12.00-13.45
Sted: Sentralen, Øvre Slottsgate 3, 0157 Oslo (ved Stortinget t-bane stasjon).
Streames direkte på Norsk Fosterhjemsforenings Facebookside.

Program:
:  Innledning ved generalsekretær Tone Granaas i Norsk Fosterhjemsforening
12.05:  Statssekretær Trine Fagervik fra Barne- og familiedepartementet
12.25:  Generalsekretær Tone Granaas i Norsk Fosterhjemsforening redegjør for hovedfunnene i årets undersøkelse
12.45:  Fra Barneombudet, seniorrådgiver Mathias Lia Nordmoen
13.00:  Debatt med seniorrådgiver Mathias Lia Nordmoen fra Barneombudet, Gro Sannes Nordby (KS), generalsekretær Tone Granaas (Norsk Fosterhjemsforening) og Stortingspolitikerne Tage Pettersen (Høyre), Silje Hjemdal (FrP), og Åslaug Sem-Jacobsen fra Senterpartiet.
13.45:  Avslutning

Her kan du se opptak fra rapportlanseringen tirsdag 10. mai 2022