Landsmøtet 2015

Landsmøtet er den øverste myndigheten i Norsk Fosterhjemsforening. Møtet holdes hvert annet år innen utgangen av oktober. Saker til landsmøtet fremmes av fylkesforeningene, hovedstyret og kontrollutvalget.

Landsmøtet 2015 for Norsk Fosterhjemsforening ble avholdt 23. – 25. oktober på Quality Hotel & Resort Sarpsborg.

Det var en begivenhetsrik helg med mange viktige saker og gode diskusjoner.
Blant annet så kan vi med glede fortelle at landsmøtet har vedtatt en visjon for Norsk Fosterhjemsforening: Sammen – Synlig – Sterk.
Arbeidet med å skape en visjon har pågått over en lang periode – og nå har vi en visjon vår forening verdig! Det har også lenge vært arbeidet med å utvikle etiske retningslinjer for vår forening. Her kan du lese de etiske retningslinjene for Norsk Fosterhjemsforening som ble vedtatt på landsmøtet.

Norsk Fosterhjemsforening ønsker også å styrke inkluderingen av ungdom i vårt arbeid. Landsmøtet vedtok at hovedstyret skal utforme retningslinjer for etableringen av et ungdomsråd. Så følg med – her kommer det mer informasjon etter hvert!

En ny handlingsplan for de neste to årene ble vedtatt, denne kan du lese her.

Norsk Fosterhjemsforening ser tilbake på et godt landsmøte med engasjerte deltakere og mange viktige saker.

Med vennlig hilsen,

Norsk Fosterhjemsforening