Hva skulle Norge gjort uten fosterhjemmene?

Å være fosterhjem er et av de viktigste samfunnsoppdragene vi har i Norge. Det er viktig å være medlem i en organisasjon som jobber for trygge rammer og rettigheter for alle i fosterhjemmet. For mange er det også viktig å få snakke med noen som du kan dele dine erfaringer med, som forstår, og som har taushetsplikt.

Vi i Norsk Fosterhjemsforening jobber for at ALLE som bor i fosterhjemmet skal ha trygge, gode og forutsigbare rammer – både de voksne og barna.

5 gode grunner til å bli medlem i Norsk Fosterhjesforening:

Hjelp oss hjelpe alle fosterbarn i Norge! Bli medlem nå!

Som medlem i Norsk Fosterhjemsforening blir du en del av en engasjert medlemsgruppe av fosterforeldre, barn i fosterhjem, egne barn, besøkshjem, beredskapshjem, familiehjem for barn og ungdommer! Samtidig bidrar du til at alle barn og unge som bor i fosterhjem skal få det de trenger for en trygg og forutsigbar oppvekst. Vi holder deg oppdatert på hva som skjer i foreningen og på fosterhjemfeltet, og du vil få tilgang til tidsskriftet Fosterhjemskontakt.

Meld deg inn som medlem her!

– med avtalegiro

Her er noen eksempler på gode medlemsfordeler til hva vi bidrar med til deg som er fosterhjem:

Her finner du hjelp og råd som er nyttig for fosterhjem, beredskapshjem eller besøkshjem.
Du finner for eksempel spørsmål og svar, vår nasjonale rådgivningstelefon og våre samarbeidsadvokater.

På denne siden har vi samlet materiell og ressurser som kan være nyttig for fosterforeldre, besøkshjem eller avlastningshjem – her finnes for eksempel pedagogiske videoveiledninger, og en samarbeidsguide!