Norsk Fosterhjemsforening har tilsatt Tone Granaas (51) som ny generalsekretær fra 1. november i år.

Norsk Fosterhjemsforening har tilsatt Tone Granaas (51) som ny generalsekretær.
Hun begynner i stillingen 1. november i år.

– Vi er glade for at Tone har takket ja til å bli generalsekretær hos oss. Hun har en bred bakgrunn fra både kommersielle virksomheter og organisasjoner, og har et sterkt engasjement for Norsk Fosterhjemsforenings arbeidsområde, sier styreleder Lene P. Våmartveit.

Tone Granaas kommer fra stillingen som generalsekretær i Norsk Revmatikerforbund hvor hun var ansatt i 7 år. Før det var hun daglig leder i Grønn Hverdag. Tone har lang ledererfaring og mange styreverv i ryggen. Hun har arbeidet mye med politisk påvirkningsarbeid og har meget god kjennskap til organisasjonsarbeid og frivilligheten i Norge.

Tone har siden februar vært ansatt som seniorrådgiver i Norsk Fosterhjemsforening, og er i november klar for å ta over stillingen som generalsekretær etter Tove M. S. Wahlstrøm, som har vært i stillingen siden 2008.

–  Jeg er glad og ydmyk for oppgaven som jeg har sagt ja til, sier påtroppende generalsekretær Tone Granaas. – Fosterhjemmene tar på seg et uvurderlig samfunnsoppdrag og trenger trygge rammer for å kunne gi de mest sårbare barna god omsorg og hjelp til utvikling. Norsk Fosterhjemsforening er en samfunnsaktør med viktig kompetanse for videreutvikling av fagområdet, og brukerstemmene i Norsk Fosterhjemsforening må bli lyttet mer til av politikere og embetsverk. Det ønsker jeg å bidra ytterligere til fremover, sammen med engasjerte tillitsvalgte og kollegaer. Dette blir spennende, og jeg gleder meg!

Vi ønsker Tone velkommen til Norsk Fosterhjemsforening!

Styreleder Lene P. Våmartveit, blivende generalsekretær Tone Granaas og nåværende generalsekretær Tove M. S. Wahlstrøm.