Hurra! – vi fikk 4 millioner til viktig satsning videre på Brobyggerprogrammet!

I 2017 startet Norsk Fosterhjemsforening et spennende prosjekt i Møre og Romsdal, som har utviklet seg til å bli en pilot for satsingsprosjektet Brobyggerprogrammet. Programmet er blant annet finansiert med midler fra Ekstrastiftelsen.

Brobyggerprogrammet er en viktig og stor satsning for å bidra til at samarbeidet mellom foreldre, fosterforeldre og barnevernstjenesten blir optimalisert og blir et godt samarbeid for å skape trygge rammer og gode relasjoner hos de voksne rundt barnet. Nå har BufDir bevilget ytterligere midler, 4 millioner, til videre implementering i 2019.

Programmet består av rekruttering av brobyggere (foreldre og fosterforeldre) som ønsker å bidra til at andre i samme situasjon får til en god relasjon og et godt samarbeid, ulike opplæringstiltak via e-læring og på fysiske samlinger for både foreldre, fosterforeldre og barnevernstjenesten, samt rekruttering og opplæring av profesjonelle Brobyggingsledere som vil koordinere, støtte og lede arbeidet i fylkene.

Målsettingen er at Brobyggerprogrammet etter hvert skal implementeres i hele landet!