Lansering av Brobyggerprogrammet på nett!

Vårt viktige samarbeidsprosjekt, Brobyggerprogrammet, er nå lansert på vår webside! Programmet består av to delprogrammer. Delprogrammet RAUSHET er et samarbeidsprogram som retter seg mot foreldre og fosterforeldre, mens delprogrammet Raushetsplikt retter seg mot barneverntjenestene.

RAUSHET er et program som skal fremme utviklingsstøttende omsorg for fosterbarnet, og Raushetsplikt har utviklingsstøttende samvær med fosterbarna i fokus. Begge samarbeidsprogrammene er verdibasert. Bokstavene i ordet RAUSHET gir forbokstaven i verdier og prinsipper som er viktig for samarbeid: Respekt, Anerkjennelse, Undring, Språkbevissthet, Helhet, Empati og Tilstedeværelse. Dette vektlegges gjennom hele Brobyggerprogrammet.

Lansering av Brobyggerprogrammet på web skal foregå i flere etapper. Det som nå legges ut er ment å gi informasjon om programmet, samt å gi kontaktinformasjon sentralt og lokalt. Du kan også registrere deg som interessert i å få nyheter om programmet.

Det er ExtraStiftelsen som har gitt midler til å utvikle websiden som finnes under www.brobygger.info.